نشست هماندیشی روسای روابط عمومیهای شرکت ملی نفت ایران به میزبانی شرکت پایانههای نفتی ایران و شرکت نفت فلات قاره ایران در جزیره خارگ برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی شرکت ملی نفت ایران به نقل از روابط عمومی شرکت پایانههای نفتی ایران، نشست هماندیشی روسای روابط عمومیهای شرکت ملی نفت ایران پنجشنبه و جمعه (ششم و هفتم مردادماه) در سالن اجتماعات ارشاد پایانه نفتی خارگ برگزار شد.
در این گردهمایی دو روزه با حضور روسای روابط عمومی شرکتهای تابعه شرکت ملی نفت ایران، مهمترین مسائل، چالشها و مباحث پیش روی روابط عمومیهای نفت، بررسی و درباره آن تبادل نظر شد.
عباس اسدروز، مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران ضمن تقدیر از حضور روسای روابط عمومی های در جزیره خارگ و اهتمام روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران در برگزاری این گردهمایی به اهمیت جایگاه روابط عمومی در پیشبرد اهداف سازمان اشاره کرد و گفت: باید با تلاش روابطعمومیها تصویری مناسب از فعالیتها و تلاشهای شبانهروزی کارکنان صنعت نفت در اذهان عموم مردم ایجاد و به بهترین شکل ممکن ارائه شود.
وی افزود: امروزه پیشبرد اهداف و برنامههای یک سازمان با تقویت انگیزههای جمعی، آگاهی عمومی و اعتماد متقابل امکان پذیر است و روابط عمومی به عنوان اصلیترین حلقه ارتباط بین مدیران، کارکنان و جامعه، مسئولیتی خطیر در فرآیند تصمیمگیری مدیران و شناخت افکار عمومی به عهده دارد.
اسدروز اطلاعرسانی سریع، صریح، شفاف و بهموقع در خصوص مسائل و مدیریت بحرانها را یکی از اقدامهای مهم روابط عمومیها در صنعت نفت برشمرد و افزود: عملکرد روابط عمومیها باید شفاف و سنجشپذیر باشد و در این مسیر ضرورت دارد روابط عمومی به شکل کاملاً حرفهای و بهروز عمل کند.
سیدمحمد جواد موسوی، رییس پایانه نفتی خارگ نیز در این نشست ماموریتها و اقدامها را در این منطقه عملیاتی تشریح و بر ضرورت توجه ویژه به انعکاس تلاش کارکنان سختکوش عملیاتی از سوی روابطعمومیها تاکید کرد.
مجید بوجارزاده، رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران نیز در این نشست اظهار کرد: تلاشی که در همه حوزههای صنعت نفت از تولید تا صادرات انجام میشود و همچنین سختی و فشار کار در این صنعت با وجود شرایط تحریمهای بین المللی بایستی به جامعه اطلاع رسانی شود که در این خصوص وظیفه روابط عمومیها مهم و حیاتی است.
وی ضمن تشریح اقدامها و برنامههای روابط عمومی شرکت ملی نفت، بر ضرورت برنامه ریزی استراتژیک و همچنین طراحی اقدامهای عملیاتی برای انعکاس دستاوردهای صنعت نفت، تاکید کرد و افزود: هدف از برگزاری این نشستها، شناسایی مسائل و چالشهای روابط عمومیها در بخشهای مختلف است تا در ادامه با همفکری و تبادل نظر به راهحلها و نکات مشترکی در این زمینه نائل شویم.
در ادامه این نشست روسای روابط عمومی شرکتهای تابعه و مناطق عملیاتی نیز به بیان دیدگاهها، مسائل و چالشهای حوزه کاری خود پرداختند.
در دومین روز از برگزاری این گردهمایی کارگاه آموزشی ظرفیت و کاربرد رسانههای اجتماعی در روابط عمومی با حضور دکتر حمید ضیایی پرور، استاد دانشگاه و مدرس روابط عمومی و ارتباطات در سالن جلسات شرکت نفت فلات قاره برگزار شد.
در آغاز این نشست اکبر موسوی، جانشین مدیر منطقه خارگ در شرکت نفت فلات قاره و مهندس فتحی ضمن خوشامدگویی به میهمانان به تشریح شرایط کار در تاسیسات خشکی و دریا پرداختند.
موسوی ذر این نشست اظهار کرد: این بازدید فرصتی است تا روابطعمومیها که خود رسانه بسیار موثری برای اطلاعرسانی هستند با شناخت عمیقی که از عملکرد مجموعه همکاران ما از فرآیند تولید و بهرهبرداری در میدانهای نفتی اعم از دریا و خشکی پیدا میکنند بتوانند روایتگری صادق و تاثیرگذار برای جامعه باشند، چرا که ایثار و فداکاری همکاران ما در سختترین شرایط کاری در این شرکت و صنایع بالادستی صنعت نفت اگر درست منعکس شود میتواند اذهان تصمیمسازان کشور را نسبت به تصمیماتی که برای فرزندان دلسوز و متخصصی که متعهدانه بار سنگین اقتصاد صنعتی کشور را به دوش میکشند بهویژه در حوزه حقوق حقه آنان آمادهتر کند.
در ادامه این گردهمایی نیز از تاسیسات شرکت پایانههای نفتی و شرکت نفت فلات قاره در خارگ بازدید شد و در نشست با مدیران و نیروهای عملیاتی در بخشهای مختلف، ضمن خداقوت به کارکنان از مراحل مختلف عملیات در تاسیسات دو شرکت بازدید شد.