12

بررسی عملکرد سالانه بخش بالادست نفت در نشست هیئت عالی نظارت بر منابع هیدروکربوری

بررسی عملکرد سالانه بخش بالادست نفت در نشست هیئت عالی نظارت بر منابع هیدروکربوری
گزارش عملکرد سالانه بخش بالادستی صنعت نفت و ۴ قرارداد تنفیذ شده طرح‌های توسعه‌ای در بیستمین نشست هیئت عالی نظارت بر منابع هیدروکربوری با حضور دادستان کل کشور و اعضای کارگروه تخصصی بررسی و ارزیابی شد.
به گزارش شانا، بیستمین نشست هیئت عالی نظارت بر منابع هیدروکربوری برای اجرای وظایف مقرر در ماده ۴ قانون اصلاح قانون نفت مصوب ۲۲ خرداد سال ۹۰ مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه (۲۳ اسفندماه) با حضور جواد اوجی، وزیر نفت، سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی، محمد موحدی، دادستان کل کشور، داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی، فریدون حسنوند، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
 
در این نشست سجاد خلیلی، معاون نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت، محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، جمعی از مدیران ارشد وزارت نفت و اعضای کارگروه تخصصی حضور داشتند.
 
 بیستمین نشست هیئت عالی نظارت بر منابع هیدروکربوری با هدف بررسی و ارزیابی گزارش عملکرد مهمترین فعالیت‌های بخش بالادست صنعت نفت در سال ۱۴۰۱ و ارزیابی قراردادهای طرح‌های‌ توسعه و بهره‌برداری میدان مشترک سهراب و لایه نفتی پارس جنوبی، طرح‌های بهبود بازیافت و افزایش تولید و بهره‌برداری میدان‌های مستقل شادگان و کوپال برگزار شد.
 
هیئت عالی نظارت بر منابع نفتی پس از بحث و بررسی و ارزیابی گزارش فعالیت‌ها، عملکرد سال ۱۴۰۱ صنعت نفت را مطلوب ارزیابی و با بررسی ابعاد فنی و تجاری، قراردادهای تنفیذ شده این میدان‌ها را تأیید کرد.
 
در ادامه مصوبه‌های این نشست از طرف وزیر نفت به عنوان دبیر هیئت برای استحضار خدمت مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و سران قوا ارسال خواهد شد.
 
بر اساس این گزارش، نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی نظام در حوزه‌های نفت و گاز، بررسی و ارزیابی اجرای سیاست‌های راهبردی و برنامه‌های مصوب وزارت نفت در فرآیند صیانت از منابع نفت و گاز، بررسی و ارزیابی قراردادهای مهم نفت و گاز و تهیه گزارش سالانه و ارائه به مقام معظم رهبری و مجلس شورای اسلامی از وظایف هیئت عالی نظارت بر منابع هیدروکربوری است.
۲۶ اسفند ۱۴۰۲
کد خبر : ۲,۰۷۷

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.