12
رئیس‌جمهوری خبر داد

تحسین روس‌ها از عملیات مهندسی ایران در فاز ۱۱ پارس جنوبی/ اگر غیر از فاز ۱۱ هیچ کاری در صنعت نفت انجام نمی‌شد باز هم ستودنی بود

تحسین روس‌ها از عملیات مهندسی ایران در پارس جنوبی
رئیس‌جمهوری گفت: در سفر اخیر بنده به مسکو، روس‌ها عملیات مهندسی ایران در طرح توسعه فاز ۱۱ میدان گازی مشترک پارس جنوبی را تحسین و آن را کار بزرگی که با توان متخصصان ایرانی انجام شده است قلمداد کردند.
به گزارش شانا، سیدابراهیم رئیسی شامگاه جمعه (۱۷ آذرماه) در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان البرز در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و فعالان اقتصادی استان با بیان اینکه در سفر روز پنجشنبه (۱۶ آذرماه) به مسکو فردی به من گفت چرا برخی مسائل کشور خود را توضیح نمی‌دهید، اظهار کرد: این فرد بیان کرد کاری که مختصصان ایرانی در طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی انجام داده‌اند کار بزرگی است.
 
وی افزود: این کار ریسک بزرگی بود، نخست زمان راه‌اندازی این فاز را از چهار تا پنج سال به یک‌سال‌ونیم کاهش داد، همچنین راه‌اندازی آن نیز کار بزرگی بود، زیرا شرکت‌هایی همچون توتال و شل برای تکمیل این پروژه به ایران آمدند، اما آن را رها کردند و کار به کارشناسان ایرانی واگذار شد.
 
رئیس‌جمهوری با بیان اینکه جابه‌جایی سکو کار آسانی نیست، تصریح کرد: اگر غیر از فاز ۱۱ هیچ کاری در صنعت نفت انجام نمی‌شد باز هم ستودنی بود. همان بچه‌هایی که زیر آفتاب سوزان در پارس جنوبی کار می‌کنند مردانه ایستادند و کار کردند و ریسک را پذیرفتند و فاز ۱۱ پارس جنوبی را تکمیل کردند.
 
رئیسی اظهار کرد: باید برای انجام کارهای بزرگ کمی خطرپذیری کرد. یکی از مؤلفه‌های قدرت این است که جوان، فعال اقتصادی، مدیر و کارشناس ما دست و دلش نلرزد، خطرپذیر باشد و وارد میدان شود.
۱۸ آذر ۱۴۰۲
کد خبر : ۲,۰۵۶

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.